h1

Idylliske Egersund

juni 10, 2010


«Er det sant at du er verdensmester på klarinett?»
«Hvorfor forelsker Åsmund seg alltid i kaker?»
«Dere er veldig flinke til å spille»
«Det er mange spennende ting å gjøre i livet»

Åsmund og jeg møter et engasjert publikum når vi spiller for skolebarn. Mange kommer til oss etter konsertene og vil fortelle oss hva de syns om konserten, hva slags musikk de liker, at de spiller et instrument selv. Vi får mange spørsmål, og ofte må vi skrive mange autografer. Det er ikke helt sant at jeg er verdensmester på klarinett. Vi liker å skrøne litt innimellom låtene. Både om fisker og kaker og oss selv.
Uka i Egersund begynte ikke så godt. Da vi lastet ut utstyret til den første konserten, mistet jeg bassklarinetten i bakken og en av klaffene ble bøyd. Ja ja, tenkte jeg. Da får jeg ikke spilt mer på den før jeg er tilbake i Oslo. Men, inne i Egersund fant vi en musikkforretning, Klavita. Der satt en veldig hyggelig mann som sa han kjente en som kunne fikse den. Kort etterpå kom det en mann i lokføreruniform som tok den med seg. Han importerte sitt eget merke med bassklarinetter! Et par timer etterpå var den i orden igjen og jeg har spilt mye på den.
Egersund er en vakker by, med mange gamle trehus. Etter konsertene har vi gått rundt og sett oss omkring – og spist. Masse deilig mat. Mye fisk: fersk makrell, brosme, røkt makrell og fiskekaker til lunsj.
Nå nærmer turneen vår seg slutten og vi vender nesen hjemover. Men det har vært en flott turné med mye fin musikk og gode opplevelser. Jeg gleder meg til neste gang!
Klikk på linken nedenfor og se bilder fra Egersund og fra en av konsertene våre:

Bildeserie fra Egersund

One comment

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Carl Petter Opsahl, Carl Petter Opsahl. Carl Petter Opsahl said: Turne nærmer seg slutten, nytt blogginnlegg: https://carlpetter.wordpress.com/2010/06/10/idylliske-egersund/ […]



Legg igjen en kommentar

