h1

Endelig levert!

august 1, 2011

Fredag gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før: jeg leverte inn en doktorgradsavhandling.
Dermed er punktum (nesten) satt for et tolv år langt kapittel

Meg og avhandlingen foran graffitiveggen på Teologisk fakutet, 29. juli 2011

Midt oppe i alt det andre som preget forrige uke, fikk jeg altså levert min doktorgradsavhandling, Dance To My Ministry: Exploring Hip-Hop Spirituality. Et arbeid som har preget mitt liv i over tolv år er snart ferdig.

Jeg håper jo at avhandlingen blir godkjent og at jeg en dag skal få disputere, men dette var likevel en viktig milepæl. Under arbeidet har det vært tider jeg harvandret i mørke og gitt opp. Og da jeg ble gateprest for fem år siden skjønte jeg at jeg hadde kommet på rett plass her i livet, og begynte å lure på hva jeg egentlig skulle med en doktorgrad. Jeg kommer nok til å skrive mer om både avhandlingen og prosessen etterhvert, men nå er jeg først og fremst lettet og lykkelig. Og takknemlig, takknemlig for alle som har vært rundt meg, inspirert meg, oppmuntret meg og holdt ut med meg i alle disse årene: familie, venner, musikere, kolleger, studenter.

Hvis jeg nå får anledning til å disputere på dette arbeidet, er dere alle invitert.

Og, jeg er absolutt kommet på rett plass i livet, det er helt fantastisk å være gateprest. Det kan jeg være også med doktorgrad.
foto © Mathias H. Eidberg

11 kommentarer

  1. Godt jobba! Eg kunne faktisk tenkja meg å vera gateprest eg og, om eg hadde vore prest då…


  2. kjempekjekt! Vonar du får den godkjend og kan få disputere. Gratulerer så mykje🙂


  3. Hjertelig gratulerer Carl Petter. Med all respekt…


  4. Super millioner gratulerer, Carl Petter! Klem fra Gjøa


  5. Gratulerer! Du ser ganske fornøyd ut på det bildet! Gleder meg til å lese avhandlingen. Rebecca


  6. gratulerer så mye! gleder meg til å lese den!


  7. Gratulerer med levert avhandling!


  8. Gratulerer Carl Petter!!! Dette var kjekt! Gler meg til å kome på disputas og høyre!


  9. Så utrolig bra! Grattis🙂


    • Takk skal du ha, Luke. Takk for mange fine samtaler på trappa!


  10. […] Endelig levert. Blogginnlegg etter levering Et kjærlighetsmanifest. Inntrykk fra uka etter 22. juli Hip hop, åndelighet og religion. Intervju i Dagsavisen Hip hop presten jubler. Fem av mine hip hop favoritter på nettstedet Jubel Prøveforelesning,”Spiritualitet i Nordamerikansk populærmusikk. Musikkestetiske overveielse kan lastes ned som podcast Share this:TwitterLinkedInFacebookLik dette:LikeBli den første til å like denne artikkelen. […]



Legg igjen en kommentar

