h1

En fin dag

april 29, 2012

Den har ligget der i alle åra jeg har bodd i nabolaget, den har antagelig ligget der i tusen år før jeg ble født. Jeg går forbi den nesten hver eneste dag uten å tenke over den. Før i dag. To tiåringer tar meg med på guida tur langs Lybekken.

Vi går ned langs sida av Holmen t-banestasjon.

«Se, her er treet som nylig knakk»

Hele dalen rundt Lybekken er fylt av hvitveis.

Johannes og Brage viser meg broen de har laget.

Vi leter etter en rar plante som de har sett før.

De planter den om i nærheten, så de lettere kan følge med på den når den vokser til.

Lurer på hva slags plante det er?

Så drar vi inn til byen. Går på Claes Ohlsson. kjøper lås og tusj. Spiser is på Deli de Luca. Deilig is. Og hører på noen hip-hop gutter på Youngstorget.

Det var en fin dag.

3 kommentarer

  1. så fine guidar du hadde då. små ting! fine dagar. fine ting.


    • 🙂 to fine fyrer, ja. Viser meg verden rett rundt meg. Jeg ønsker deg en fin dag, Oddmund. Lenge siden jeg har sett deg


  2. […] også En fin dag med Johannes langs Makrellbekken Share this:TwitterLinkedInFacebookMerE-postLik dette:LikeBe the […]



Legg igjen en kommentar

